Leaderboard
728x15

Botanische Tuin - Utrecht!

Large Rectangle


Na lange tijd weer eens een blogje van mijn hand.

Afgelopen zondag een Zoomdag (een groepje leden die foto's plaatsen bij Zoom.nl)
in Utrecht gehad. Een macro-dag in de Botanische tuinen van Utrecht!

Ik moet zeggen dat dit aardig gelukt is..het was mooi lente weer, we hadden een gezellige groep en de organisator was erg aardig en behulpzaam, maar er was 1 spelbreker en dat was de wind! Naar mate de dag vorderde begon het steeds harder te waaien en konden we 's middags eigenlijk geen foto's meer maken. Maar geen nood ze hebben daar ook subtropische kassen, dus je kunt alle kanten op!

We hadden om 10:00 uur afgesproken op de parkeerplaats, na een rondje voorstellen hebben we met z'n allen een kopje koffie/thee gedronken op het terras. na een half uurtje gezellig kletsen hebben we de camera's te voorschijn gehaald en zijn we naar de grote vijver gelopen, daar stonden de wilde hyacint, daslook etc. in volle bloei. In no-time was iedereen druk aan het fotograferen!


 Daslook (dat stink, niet te zuinig!).

Nu ben ik niet echt iemand die alleen bloemen fotografeert, meestal als er een beestje opzit dan gaat het beter, maar deze keer moest ik het even zonder doen..niet veel beestjes gezien.

Ik heb deze foto's niet met een macrolens gemaakt maar met de Zuiko 12-100 mm f 4.0 en moet zeggen dat het me niet tegenvalt..heb een nieuwe camera en nog geen macrolens..die volgt nog! dus wel even een beetje behelpen!


Wilde hyacint.



Daslook.



 Wilde hyacint (de roze variant!).


nog een keertje de hyacint.



 Armbloemige Look.


 Hyacint.


Smeerwortel.


Margrietjes in het gras.

Varen (van krul tot blad).

 
 bloemetjes uit de kas!



Gunnera - Mammoetblad.



Na de de lunch, zijn we de kas ingedoken..daar konden we nog foto's maken van de mooie planten binnen, maar ook zaten er nog kleine gifkikkers!
Na een lange dag, van indrukken en fotograferen,  moe maar voldaan weer naar huis, het was leuk zulke enthousiaste mede-fotografen te ontmoeten! Wat hebben we toch een heerlijke hobby!

 Gifkikkertjes.

Iedereen nog heel erg bedankt voor de reacties bij mijn jaaroverzicht van 2016!!

Wil je de foto's in de lightbox zien, klik dan op de eerste foto!



Banner