Leaderboard
728x15

Damherten bronst AWD 2016 Deel II

Large Rectangle



Het gevecht vind plaats op een klein heuveltje er word hard geknokt om de vrouwtjes!





Onderstaande mannen lopen hier nog gebroederlijk naast elkaar, om elkaar even later in de geweien te vliegen, hiervan kon ik helaas geen foto's maken, dit gebeurde half achter het heuveltje, de foto's zagen er niet goed uit!


Deze heer koos het hazenpad en liet de 2de al burelend achter!!






Na het vechten word er flink gerust, zal ook wel erg vermoeiend zijn de hele dag te zorgen dat je de vrouwtjes bij de rivaliserende mannetjes weg houd!! en dan ook nog eens paren wat we helaas niet hebben gezien!




Nog een paar mannetjes met mooi licht op de achtergrond! Ik realiseer me dat ik in deze blog helemaal geen vrouwtjes heb...dus voor de vrouwtjes eventjes terug naar de vorige blog!




Heb genoten van het AWD we hadden een prachtige dag samen met Dick van Egmond!  Nu we hier toch waren wilden we ook nog eventjes bij de vosjes kijken. Na een stevige wandeling kwamen we bij het plekje waar de vosjes zouden zitten! Het zag er vrij rustig uit, er zaten 2 wat oudere dames te wachten...opeens zagen we een jong vosje..ik had een stuk of 4 foto's gemaakt en weet niet waar al de fotografen vandaan kwamen, maar het vosje werd gewoon opgejaagd door een stuk of 20 fotografen.steeds kwam hij ook weer terug om zich te laten voeren door een meneer die maar bleef zeggen dat hij het voer echt niet had meegenomen voor de vos maar dat het eigenlijk voor z'n hond bestemd was...we vonden dit zo zielig dat we de camera's maar in de tas hebben gestopt en naar de uitgang zijn gelopen...voor ons net een stapje te ver! Op deze manier hoef  ik geen vos te fotograferen.  Misschien kwam het omdat het zo druk was, want het schijnt  normaal niet zo te gaan, maar dit vond ik 3x niks!




Na een lange wandeling terug nemen we nog een kopje koffie met gevulde koek. De vrouw van Dick die op de fiets was gekomen had een plekje voor ons bezet gehouden op het terras van het restaurant tegenover de de uitgang bij de Oase! Heerlijk in het zonnetje wat bijgekletst en toen weer richting Groningen!
We vonden het allemaal een mooie dag, misschien volgend jaar weer eens die kant op!!
maar dan zijn er vast veel minder herten denk ik met het oog op het afschieten!

Bedankt voor alle reacties bij mijn vorige blog.

Wil je de foto's in de Lightbox zien, klik hiervoor dan op de eerste foto!
Banner