Leaderboard
728x15

Jaaroverzicht 2015

Large Rectangle

 Jaaroverzicht van 2015...!

Januari: Onverwachts hadden we in het noorden 1 dagje sneeuw..pracht gezicht,
tegen de middag was het al zo warm dat de dikke laag langzaam begon te smelten.
toch lekker van de gelegenheid gebruik gemaakt om te gaan fotograferen. Ik heb deze foto's gemaakt met de 50 mm f 1.4, omdat ik deze lens nauwelijks gebruik had ik me voorgenomen het als enigste mee te nemen en ik moet zeggen het resultaat viel me helemaal niet tegen!




Februari: Had nog nooit een Kuifmeesje voor de lens gehad, maar in februari zijn we een dag naar Nationaal Park de Hoge Veluwe geweest, in het hutje bij Otterloo wilde dit mooie vogeltje heel eventjes voor ons poseren, ik ben er blij mee!


Maart: De Kikkers! altijd leuk om te doen! foto gemaakt in de omgeving van Grollo bij "De blauwe Kei" daar ook voor het eerst van mijn leven adders gezien!



April:  Foto´s gemaakt bij een groot tulpenveld ergens in Groningen met verschillende soorten en kleuren!
Ik had me net een fisheye gekocht en dit was 1 van de eerste foto´s die ik ermee gemaakt heb!
het resultaat viel me niet tegen




Mei: Eind mei voor het eerst naar Helgoland geweest om Jan van Genten en Zeehondjes te fotografen.
Ik heb er genoten, prachtig om de zeehondjes te zien op het klein eilandje Dune dat vlak naast Helgoland ligt, er lagen wel 250 tot 300 zeehonden op het strand! zo mooi....en ze waren zo lui!




En dan een foto van de Jan van Genten....prachtig, zulke mooie vogels die zweven op de thermiek
en daarna landen naast hun geliefde waarna de begroeting begint, iedere keer maar weer...super!



Juni: De geboorte van een libel... Een wonder op zich!!


Deze is ook nog van juni, kon weer eens niet kiezen. We waren een weekendje op Schiermonnikoog, veel fazanten daar, deze kwam zo dichtbij dat hij z'n pootjes mist, maar ik vond de houding zo leuk!



Juli: - vakantie, 1 weekje Zeeland,  dan is de Zeelandburg toch wel een must!


We hadden een hutje gehuurd in België en voor ons was dat vanuit Zeeland prima te doen. Mazzel hadden we wel, op een gegeven moment zaten er wel 8 verschillende eekhoorntjes voor de hut.


Augustus: Jonge lepelaars gefotografeerd vanuit de vogelhut op Punt van Reide.



En 's ochtends vroeg de Posbank, geweldig mooi om te zien en dat vinden meer fotografen, het was er druk en ik heb er op Facebook en Zoom veel foto's van voorbij zien komen!



September: tijden de bronst had ik alle 2 m'n camera's bij de maker...balen, had wel een leentoestel meegekregen, een erg oud model, ik heb me er prima mee gered. Net voor het eind van de bronst had ik mijn Olympus OMD M5 weer terug en daar heb ik deze foto mee gemaakt.



Oktober: Voor het eerst een Baardmannetje gefotografeerd..stond al erg lang op mijn wensen lijstje, nu nog eens 1tje in een winterse setting, lijkt me leuk.



Een dagje Speulderbos, weinig paddenstoelen gezien maar wel heel mooie zonneharpen!
super om te doen, misschien volgend jaar weer wat meer paddenstoelen!



November: 2 dagen naar België geweest Luik en de Hoëgne! Een erg fotogeniek station in Luik, we hebben er zowel overdag als 's avonds gefotografeerd.



Voor de herfstkleuren in de Hoëgne waren we net een beetje te laat, dat viel wat tegen,
weinig gekleurde blaadjes meer aan de bomen, maar met de stroomversnellingen hebben we toch wel lekker kunnen stoeien.



December: 2 x naar Groningen geweest. Dit is een foto van het mooie oude station.
De wachtruimte van dit gebouw is ook prachtig om te zien!



De laatste foto is het stadhuis van Groningen. gemaakt tijdens het blauwe uurtje!




Dit was mijn overzicht van het jaar 2015 er waren natuurlijk veel meer fotomomenten. Veel te veel om in een jaaroverzicht te stoppen.
Voor mij is het altijd erg moeilijk om een keuze te maken, vandaar dat ik bij veel maanden 2 foto's heb staan.
Ben erg benieuwd naar jullie overzichten!

wij wensen iedereen een fijne jaarwisseling en heel veel goed voor 2016!




Wil je de foto's in de lightbox bekijken, klik dan op de eerste foto!
Banner