Leaderboard
728x15

De mooiste foto's van 2011!!

Large Rectangle
Het leek Yvonne leuk om met wat bloggers de beste foto's van 2011 te plaatsen op 31 december om 23.30 uur, een soort van Jaaroverzicht dus!! Van elke maand 1tje en natuurlijk de mooiste...
Helaas gaat me dat niet lukken. Heb een waardeloos jaar achter de rug met veel pijn en onzekerheid en heb dus niet van elke maand een foto. Soms was het gewoon te erg en kon ik niet fotograferen, een jaar van thuis zitten, balen en verdrietig zijn omdat ik niet wist wat er met me aan de hand was. het begon allemaal met heftige pijn in mijn rechterbeen, na 4 maand gevolgd door een heup operatie. De nieuwe heup moest verlichting brengen en dat was ook zo, de pijn bleef een poosje weg maar er kwamen andere pijnen voor terug, in handen, armen, schouders en knieĆ«n en soms wist ik niet waar ik het  zoeken moest. Na de revalidatie van de heup toch maar weer naar m'n werk gegaan en dat heb ik  verder het hele jaar vol gehouden, wel met vallen en opstaan. Via huisarts, ziekenhuis-onderzoeken,  bloedonderzoeken en botscan,  kregen de pijnen vlak voor de Kerst een naam....Spierreuma!!!! Pffff gelukkig, dat schijnt weer te genezen!! Heb nu een kuur van Prednison en dat onderdrukt de boel flink en moet uiteindelijk genezing brengen...heerlijke kerstdagen gehad,  het gaat uitstekend...ik hoop dat 2012 iets meer goeds voor mij in petto heeft!! dat zal toch!!!  Ik heb daarom gewoon 12 leuke foto's bij elkaar gezocht en deze plaats ik in dit blogje..denk dat dat ook goed is..
Doe ik er het volgend jaar wel van elke maand 1tje

Hier komen ze:

Deze noem ik lief!! Samen met Cristien naar kennissen van hun geweest die een grote boerderij hebben met honderden schapen, ja en tegen  eind februari,  begin maart moet er gelammerd worden, wij mochten daar een middagje foto's maken. Ik heb er van genoten!!

Ik sla even een maandje over, deze is van de maand mei. Deze fuut zit altijd op het zelfde plekje te dicht bij de kant en vooral veel te dicht bij de mensen. Vaak gaat hij er van tussen zonder de eieren uit te broeden, heel jammer!!

Deze is ook nog van de maand mei....lief toch zo'n heel klein donsje!!

Van juni heb ik er ook 2...deze is gemaakt met mijn Tamron groothoek, een prachtige lens die ik steeds meer ga waarderen!!
Deze is van dezelfde maand, elk jaar komen ze met hun jongen naar onze tuin om ze bij te voeren met pinda's..pracht gezicht. Van deze foto's heb ik een fotoboek laten maken. Foto is overigens door het glas geschoten!!



Ik heb me vergist....het zijn er 3 van de maand juni...Hier nog 1tje van een platbuik gemaakt in de Heemtuin in Muntendam. Samen met Cristien weer eens op pad!!


Deze is van augustus van onze vakantie. Vuurtoren van Egmond aan zee. Hier vind ik de dreigende lucht achter de witte toren zo mooi!!


Nog 1tje van augustus, samen met mijn zussen en nicht naar de dierentuin tot 's avond 21.00 uur. Apart is dat hoor, de dieren zijn zo gewend om tegen 6 uur naar hun verblijven te gaan dat ze de hele avond om en bij de luiken lopen...Ze werden op deze avond wat extra verwend en je mocht ook een kijkje nemen in sommige nachtverblijven en in de keuken.


Van september heb ik er ook 2!! Deze is gemaakt in het Moddergat in Friesland, achter de dijk!! een onooglijke rij paaltje die de zee in loopt, maar zo fotogeniek, je kunt er uren lopen en knippen. We waren met z'n 4en Cristien en haar man en mijn vriendje was ook mee. Hier zou ik zo nog wel een keertje heen willen.

De 2de van september en ik weet nu al zeker dat ik dit in 2012 nog weer eens ga doen..Geweldig om tijdens de bronst op de Wildbaan te zijn...al die fotografen die daar voor hetzelfde staan te wachten als jij en dan word uiteindelijk het lange wachten beloond en komen de herten uit het bos tevoorschijn...Prachtig ervaring!!


Deze is van oktober!! Apenheul in Apeldoorn, weer samen met mijn zussen en nicht geweest. Heel mooi al die apen, maar we waren een beetje te laat in de tijd, veel apen zaten al binnen..te koud!! dus dit moet ook nog eens in 2012...hoop ik!!

De laatste deze is van december!! gemaakt als opdracht voor een workshop. In januari krijgen we hierop een vervolg, erg leuk om te doen.



Voor ik het wist was ik bij de 12de, mooi initiatief, volgend jaar zeker voor herhaling vatbaar!! Ik wil iedereen bedanken die altijd trouw op mijn blog kijkt en/of reageert!! Wens jullie allemaal heel veel gezondheid en goeds voor 2012!! op z'n Gronings: "Veul hail 'n Zeeg'n!!!"

Lg, Nieske

P.S. Wil Cristien nog even bedanken, ze heeft vaak mijn tas en statief gedragen, erg lief!!!  zonder haar was het zeker niet altijd gelukt!!
Banner