Leaderboard
728x15

Zeeaquarium Delfzijl

Large Rectangle
Samen met Cristien een opdracht gedaan voor mijn foto cursus.
De opdracht luidde: maak een foto van een aquarium met flits en doe dat zodanig
dat de reflectie van de flits niet zichtbaar is in het glas.
Wij op een dinsdagmiddag naar Delfzijl, het zeeaquarium!!
Cristien vond het een uitdaging om haar ISO's eens flink te testen (Wat mij sowieso niet lukt want
de ISO-huishouding van mijn camera reikt niet zo ver, bij 320 is het helemaal over!!) en
ik was druk met de flitser bezig.
Ten eerst had ik al een verkeerde lens mee, gebruik gemaakt van de 50mm
f 1,4 wat overigens een prima lens is maar ik heb er geen vis in z'n geheel opstaan,
dus had beter mijn standaard lens 18-55 mm kunnen gebruiken, maar dit terzijde!!
makkelijk was het niet, er ontstond veel ruis vooral in de donkere delen.
maar sommige foto's zijn toch redelijk gelukt...
het oordeel is aan jullie!!

Vorige week begaf mijn harde schijf het en ik dacht dat ik de vissenfoto's was kwijt geraakt, bleek
achteraf dat ze nog op mijn geheugenkaartje stonden (vandaar een beetje laat)!!



Engelse Rode Phoon

had eigenlijk even de namen van de vissen op moeten schrijven
maar dat ben ik vergeten!!
Boven in het gebouw lagen wat schelpen achter glas... ook
hiervan de namen niet opgeschreven (beetje slordig vind ik zelf!!)



Dit was een hele grote schelp en lag niet achter het glas...



Dit is weer de Engelse rode Phoon



en deze ook!!


Tot slot mijn eerlijke mening: Ik vind de foto van Cristien met de hoge ISO er stukken
beter uitzien dan de mijne. ben erg benieuwd wat jullie van het vergelijk vinden!!!
hartelijke groetjes en een fijn weekend gewenst

Nieske

Banner