Leaderboard
728x15

Helgoland

Large Rectangle



Vorige week samen met mijn man en een vriendin naar het Duitse eilandje Helgoland/Dune geweest om Jan van Genten en Zeehondjes te fotograferen. We vertrokken vanaf Bremerhaven, de overtocht duurde plusminus 3 uur! We waren alle 3 zo beroerd als een kat door de deining op open zee. Het begin was dus niet al te best en ook de weersverwachting zag er beroerd uit...4 dagen regen werd voorspeld! Maar op een eiland gaat alles anders als op het vaste land...we hebben nauwelijks regen gehad, wel was er heel veel wind en boven bij de Jan van Genten was het ook nog eens ontzettend koud! Daar hadden we al rekening mee gehouden en stonden te fotograferen met onze winterjassen aan.
Door de hevige wind was moeilijk de Jan van Genten te fotograferen (veel bewogen foto's), wel was het ideaal weer voor de vliegende Jan van Genten, ze zweefden heerlijk in de wind en op de thermiek, dus heel veel foto's gemaakt..Ik beperk me in deze blog tot de Jan van Genten en mijn volgende blog heb ik alvast gereserveerd voor de zeehondjes op Dune!!


Het kleurverschil in de vogels komt van het feit dat de foto's gemaakt zijn met 2 verschillende camera's maar ook dat het op de ene foto zonnig is en op de andere niet!!




















































De blog is weer veel te lang geworden (kon niet kiezen) ik heb zoveel foto's, kan met gemak nog wel 10 blogs maken...!!

The foto's zijn ook te zien in de lightbox, klik hiervoor op de 1ste foto!

Banner