Leaderboard
728x15

Opdracht Workshop

Large Rectangle
Woensdag 11 januari begint de 2de workshop...
4 avonden, dagdelen. De 1ste avond werden we in 2 groepjes gesplitst.
de 1ste groep ging met studio fotografie bezig en de 2de met produktfotogrfie...

Studiofotografie leek me wel leuk..er was een grote studioachtergrond met
een heuse studiolamp...

Wat moeilijk is dat, voor ik de instellingen
van mijn eigen flitser goed had staan was mijn beurt eigenlijk al voorbij
en kon ik mij voegen bij het groepje produktfotografie!!

De opdracht die we mee kregen om thuis te doen: trouwringen fotograferen..
Heb een transparante vouwbox bij Ikea gekocht, 2 flitsers aan de zijkant gezet
zo word het licht mooi gefilterd door het stof van de box die als een soort van diffuser
werkt.  Daarin een stuk grijskarton gekocht zodat de naden van de box niet mee zichtbaar zijn.

Nu vind ik dat er wat structuur te zien is in het grijskarton en dat is een beetje jammer...om het diafragma terug te draaien naar 1,4 vind ik niet echt kunnen, volgens mij moet produktfotografie scherp zijn en met 1,4 diafragma krijg je scherpte verloop!!
Iemand van jullie een idee wat ik hier voor kan gebruiken!!! misschien heeft iemand van jullie hier
ervaring mee, dus heb je tips, ik hoor het graag!!




























Iedereen weer bedankt voor het kijken en reageren.....
De portretten en trouwringen zijn gemaakt met mijn kitlens Pentax 18-55 mm 1:3,5 - 5,6
de rest van de opnames met de 50 mm f 1,4


Lg, Nieske
Banner