Leaderboard
728x15

Veenkoloniaal Museum Veendam Deel I

Large Rectangle
Afgelopen vrijdag (09-12-2011) voor het eerst sinds lange tijd weer eens met Cristien op pad geweest. Dit keer was ons doel het Veendammer Veenkoloniaal Museum. We waren van plan onze flitsers daar eens flink te testen.

De hele middag bezig geweest met de instellingen van zowel camera als flitser(s) en ik moet zeggen toen ik ze terug zag op de computer vielen ze me niet tegen.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Tips en adviezen zijn van harte welkom!!









Prachtige trap waar we een hele poos bezig zijn geweest met flits en zonder flits!! erg moeilijk te fotograferen door het felle tegenlicht!!





Glas&lood raam boven aan de trap!!




INFO Museum:

Het Veenkoloniaal Museum te Veendam (voorheen Winkler Prins voormalige HBS) ligt in het centrum van de Groninger Veenkoloniƫn en maakt deel uit van Cultuurcentrum Van Beresteyn. U maakt in het museum kennis met de geschiedenis van een verrassend stukje Nederland.
We noemen ons museum terecht het meest verrassende museum van de regio. De regio van Anthony Winkler Prins en Aletta Jacobs. Een gebied met een rijk en boeiend verleden maar ook een regio waar eenieder een mening over schijnt te hebben zonder kennis gemaakt te hebben met de onverwacht rijke geschiedenis.

Een inleidende diaserie of rondleiding door het museum behoren tot de opties. U maakt kennis met de prehistorische mens, turfgravers, binnenschippers en zeelieden, maar ook met de strokartonarbeiders en de wonderlijke wereld van de productie aardappelzetmeel.





Bronzen beeld....ik zou niet weten wie het is, deze komt trouwens zo uit mijn camera!!









Ik heb er zoveel foto's gemaakt dat en ook nog een deel 2 en misschien wel 3 komt...Het viel me zwaar, maar ik vond het toch leuk weer een keertje op pad te zijn geweest....
Gezellig na afloop nog een kopje thee en koffie gedronken en daar na gingen we alle 2 weer een kant op. Het was een leuke middag, zeker weer voor herhaling vatbaar....Dus Cristien....


Foto's zijn gemaakt met de Tamron groothoek, m'n Pentax Kitlens en de Pentax prime lens 50 mm!!
Banner